شاتراستوک یکی از محبوب ترین وب سایت های فروش تصاویر استوک در اینترنت محسوب می شود. این شرکت توسط جان اورینگر، برنامه نویس و عکاس، در شهر نیویورک تأسیس شد. شاتراستوک با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه کسب و کار فروش عکس و به عنوان بزرگترین مجموعه عکس با حق امتیاز رایگان در اینترنت با بیش از 220 میلیون فایل، از پیشگامان در زمینه خرید اشتراک تصاویر استوک به حساب می آید. این وب سایت به عنوان یک آژانس پیشرو در صنعت فروش و ارائه تصاویر استوک، مجموعه ای از بیش از 95 میلیون تصویر Royalty Free و بیش از 3 میلیون ویدئو است که با ابزارهای جستجوی قدرتمند و با قیمت های بسیار پایین قابل دسترسی هستند.

وب سایت شاتراستوک مجموعه ای از عکس ها، تصاویر گرافیکی، وکتورها، ویدئوها و موزیک ها برای دانلود دارد که برای کسب و کارها و سازمان های تبلیغاتی و رسانه ای بسیار مفید می باشد. شاتراستوک یک منبع خوب برای تصاویر با رزولوشن و کیفیت بالا به خصوص طرح هایی با فرمت بزرگ مانند بیلبوردها و سایر رسانه های چاپی محسوب می شود. شاتراستوک با ارائه انواع گزینه های حق اشتراک با توجه به نیازهای کاربران، یکی از بهترین گزینه های جستجوی عکس های باکیفیت با مدل قیمت گذاری مناسب برای آژانس های تبلیغاتی، انتشارات ها و شرکت ها به حساب می‌آید.

وب سایت شاتراستوک یک شرکت فن آوری جهانی با بازاری دوسویه است. این شرکت دارای بیش از 80000 هنرمند از جمله عکاسان، فیلمبرداران و تصویرگران از سرتاسر دنیا می باشد که به صورت مشارکتی از نزدیک با شاتراستوک فعالیت می کنند. هر قطعه از محتوایی که توسط شاتراستوک ارائه می شود، توسط یک تیم از نظر کیفیت فنی و مجوز تجاری بررسی می شود.

از دلایل محبوبیت جستجوی تصاویر استوک در شاتراستوک، طرح های قیمت گذاری و مجوزها، کتابخانه ای عظیم از تصاویر باکیفیت و تنوع عالی محتوی آن می باشد. محتوی این وب سایت، کتابخانه و مجموعه عظیمی از تصاویر دیجیتال شامل عکس ها، وکتورها، تصاویر گرافیکی و کلیپ های ویدئویی مجاز شده است؛ که مشتریان در وب سایت ها، بازاریابی دیجیتال و چاپ، ارتباطات شرکتی، کتاب ها، نشریات و محتوای ویدیویی از جمله track های موسیقی و جلوه های صوتی و اغلب به منظور تکمیل تصاویر دیجیتالی، از آنها استفاده می کنند. محتوی این وب سایت همچنین، به مرور زمان توسعه یافته است و هم اکنون فیلم، موسیقی، محتوای صوتی استوک و محتوای ویرایشی را نیز شامل می شود.

مجوز استاندارد شاتراستوک حق استفاده از تصاویر برای اهداف تجاری، تبلیغاتی و شخصی مانند بازاریابی، طراحی گرافیک، دکوراسیون شخصی و غیره را فراهم می کند. استفاده از تصاویر شاتراستوک به عنوان محتوی تجاری بسیار هوشمندانه است زیرا این وب سایت تصاویر را بررسی می کند و با عنوان تجاری لیست بندی می کند تا کاربران از تجدید نظر و امکان استفاده از آنها مطمئن شوند.

علاوه بر مجوز استاندارد، گزینه مجوز تمدید شده نیز وجود دارد که با پرداخت هزینه بیشتر و دریافت این مجوز کاربران می توانند حق استفاده از نسخه های چاپی و تکثیر نامحدود و فروش مجدد تصاویر را نیز بدست آورند.

همانطور که اشاره کردیم، در شاتراستوک علاوه بر خرید عکس و تصاویر گرافیکی، خرید ویدئو، موسیقی، فایل های صوتی و عکس های گزارشی نیز امکان پذیر است. با بیش از 95 میلیون عکس می توان برای هر موضوع و عنوانی که می شود تصور کرد تعداد زیادی محتوی در شاتراستوک پیدا کرد. با استفاده از جستجوی هوشمند تشخیص تصویر، پیدا کردن تصاویر دلخواه و جستجوی بهترین محتوی در آن بسیار آسان می شود.

قیمت تصاویر در شاتراستوک

در شاتراستوک روش های مختلفی برای خرید عکس وجود دارد. یکی از روش ها خرید تصاویر به صورت بسته (Pack) می باشد. هر بسته را با تعداد دانلود معین می توان خریداری کرد و سپس با استفاده از آنها عکس های دلخواه خود را دانلود نمود. این بسته ها شامل بسته هایی حاوی 2 تصویر تا 25 تصویر با قیمت بسیار مناسب می باشند. اما بهترین و باصرفه ترین روش برای خرید تصاویر خرید اشتراک است.

وب سایت شاتراستوک تصاویر را با حق امتیاز رایگان عرضه می کند که بسیار مقرون به صرفه می باشد. حق امتیاز رایگان به این معنی است که پس از پرداخت هزینه مجوز استفاده از عکس، دیگر نیازی به پرداخت حق امتیاز بیشتر برای استفاده از عکس نیست. استفاده از تصاویر شاتر استوک رایگان نمی باشد و باید خریداری شوند، اما این کار تنها یک بار انجام می شود و پس از پرداخت هزینه مجوز، امکان استفاده از تصاویر برای همیشه و در کاربردهای مختلف وجود خواهد داشت.

روش جستجوی عکس در شاتر استوک

برای پیدا کردن عکس می توان نتایج جستجو را براساس نوع تصویر(عکس، تصویر گرافیکی یا وکتور)، جهت عکس (افقی، عمودی)، رنگ، طبقه (برای مثال: انتزاعی، تجاری، غذا و غیره)، تعداد، جنسیت و قومیت افراد در عکس مرتب سازی کرد. همچنین می توان نتایج جستجو را براساس محبوب ترین ها، جدیدترین ها یا نزدیکترین عکس به موضوع جستجو نیز انتخاب نمود. یک ابزار مفید دیگر استفاده از گزینه “تصاویر مشابه” در صفحه پیش نمایش عکس می باشد.

هنگام انتخاب یک عکس، در وهله اول انتخاب پیامی که می خواهید از طریق عکس منتقل کنید مهم است. برای مثال برای جستجوی طلوع خورشید یا عکسی که حس گرما را منتقل می کند می توانید رنگ هایی مانند قرمز، نارنجی یا زرد را که دلالت بر گرما دارند و مجذوب کننده و پرحرارت هستند را جستجو نمایید. همچنین قبل از دانلود تصویر امکان انتخاب تصاویر براساس 10 سایز مختلفِ از پیش تعیین شده وجود دارد که برای استفاده در رسانه های اجتماعی بهینه سازی شده است. همچنین گزینه ای برای اعمال فیلتر روی عکس یا تصویر گرافیکی نیز وجود دارد.

تصویر

یکی دیگر از ابزارهای مفید جستجو در شاتراستوک ابزار جستجوی معکوس Reverse Image Search Tool می‌باشد. کاربران می توانند با آپلود کردن یک تصویر از شاتراستوک یا هر منبع دیگری در این ابزار جستجو، تصاویری که مشابه تصویر آپلود شده هستند را نیز جستجو نمایند. جستجوی معکوس نه تنها امکان جستجو از طریق کلید واژه ها را برای کاربران فراهم می سازد، بلکه به جستجوی تصاویر براساس رنگ، حالت و شکل نیز می پردازد. در جستجوی معکوس امکان آپلود تصاویر PNG و JPG کمتر از 5MB و در ابعادی کوچکتر از 4000 پیکسل وجود دارد.

سایر امکانات شاتراستوک

هر روز بیش از 55000 تصویر به مارکت پلیس Marketplace شاتراستوک اضافه می شود و هرگونه محتوایی که ممکن است شامل افراد، علامت های تجاری، لوگو یا حق تکثیر غیرقانونی و برخلاف شرایط سرویس دهی شاتراستوک باشد می تواند رد شود.

بسیاری از شرکت ها، از تکنولوژی یادگیری ماشین (machine learning) برای برچسب زدن و جستجوی محتوای بصری استفاده می کنند. وب سایت شاتراستوک نیز یکی از جدیدترین پیاده سازی ها را در این زمینه انجام داده است و از تکنولوژی یادگیری ماشین برای شناسایی طرح تصاویر استفاده کرده است.

در وب سایت شاتراستوک بخشی با عنوان ویرایشگر (Editor) وجود دارد که می توان با توجه به نیاز خود با کمک آن، تصاویر را ویرایش نمود. ویرایشگر شاتراستوک باعث صرفه جویی زیاد در وقت می شود؛ زیرا دیگر نیازی به نصب نرم افزارهای ویرایشگر عکس نیست.

قابلیت های جدید شاتراستوک به کاربران امکان ویرایش آسان و به اشتراک گذاری مستقیم تصاویر از شاتراستوک را فراهم می سازد. این قابلیت ها عبارتند از:

  1. امکان شخصی سازی تصاویر با طراحی لوگو یا آرم تجاری
  2. انتشار تصاویر مستقیماً به شبکه های اجتماعی از طریق پلتفرم
  3. دسترسی به قالب های حرفه ای طراحی شده
  4. ذخیره سازی طرح ها به منظور ویرایش یا انتشار آنها

تصویر

این وب سایت از ابزارهای عالی تکنولوژی استفاده می کند و بسیار کاربرپسند است. برخی از قابلیت های افزوده شده به شاتراستوک در چند سال اخیر عبارتند از: اپلیکیشن و پلتفرم موبایل، ویرایشگر آنلاین رایگان، ابزار جستجو پیشرفته معکوس و ابزار پیشنهاد محتوا مبتنی بر تکنولوژی بینایی کامپیوتری. شاتراستوک برای کاربران iPhone، iPad و Android اپلیکشن جستجو و دانلود نیز طراحی کرده است.

نتیجه گیری

شاتراستوک با ارائه محتوای متنوع به کسب و کارها، سازمان های تبلیغاتی و رسانه ای در سرتاسر دنیا باعث الهام بخشیدن به طراحان گرافیک، مدیران خلاق، فیلم سازان، توسعه دهندگان وب و سایر متخصصان شده است. شاتراستوک درواقع یک بازار دوطرفه است که هم تولیدکنندگان محتوی با سهیم کردن کارهای خود و هم کاربران با خرید و استفاده از آنها در مجموعه ای متنوع از پروژه های شخصی و تجاری خود سود می برند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *