خرید و دانلود تصاویر شاتر استوک

خرید و دانلود تصاویر شاتر استوک (عکس ها و طرح های گرافیکی وکتور)

اگر برای انجام پروژه های طراحی، تبلیغاتی و بازاریابی و … به دنبال یک تصویر (عکس یا طرح گرافیکی) باکیفیت و مناسب بودید و به موتورهای جستجو سر زده باشید، بدون شک مجموعه ای متنوع از عکس ها و تصاویر آرشیوی ارزان و با کیفیت را که با عنوان shutterstock واترمارک شده، ملاحظه کرده اید.

وب سایت شاتر استوک shutterstock چیست؟ این وب سایت چه خدماتی دارد و هزینه های اشتراک ماهانه یا سالانه در شاتر استوک چقدر است؟

shutterstock شاتر استوک چیست؟

shutterstock یک پلتفرم یا وب سرویس پیشرو در زمینه عرضه ی تصاویر یا عکس های آرشیوی ارزان و با کیفیت است. در شاتر استوک حق کپی رایت تصاویر آرشیوی به صورت مجانی برای عکاسان فراهم می شود. این مجموعه در پایان ماه مارس 2022 بیش از 405 میلیون تصویر آرشیوی در 150 دسته بندی متنوع داشته که هر روز به تعداد آن اضافه می شود و شاتراستوک آنها را در ازای دریافت هزینه بسیار اندک، به مخاطبین خود ارائه می دهد.

ثبت نام در Shutterstock رایگان است و شما می توانید از این طریق به میلیون ها تصویر آرشیوی با کیفیت و ارزان قیمت دسترسی داشته باشید.

 

معرفی شاتراستوک shutterstock به صورت خلاصه :

  • شاتراستوک توسط جان اورینگر که یک برنامه نویس و عکاس موفق در شهر نیویورک است، تأسیس شد.
  • این پلتفرم یکی از مجموعه های پیشرو در زمینه اشتراک گذاری و فروش تصاویر آرشیوی (عکس و طرح های گرافیکی) عکاسان و طراحان سراسر جهان می باشد.
  • در پایان مارس 2022 بیش از 405 میلیون عکس در آرشیو این مجموعه قرار دارد.
  • این مجموعه لایسنس و قرارداد مربوط به حق کپی رایت را به صورت مجانی و با شرایط بسیار منعطف ارائه می کند.
  • این مجموعه بسته های عضویت متنوعی دارد که سبب می شوند هزینه تمام شده هر تصویر به کمتر از یک دلار کاهش پیدا کند.
  • این مجموعه با رابط کاربری بسیار مناسب و کاربر پسند خود در سال های اخیر علاوه بر محبوبیت روز افزون در زمینه فروش تصاویر آرشیوی (عکس و طرح های گرافیکی وکتور) ، آرشیو هایی از فایل های موسیقی، فایل های صوتی، فایل های ویدیویی (فوتیج) و محتوای گرافیکی را نیز در بر می گیرد.

 

تاریخچه شاتر استوک  Shutterstock

جان اورینگر یک برنامه نویس و عکاس موفق است که در سال 2003 میلادی شاتر استوک را تأسیس کرد. شاتر استوک در آن زمان به عنوان یک کسب و کار نوپا در زمینه عکاسی فعال بود که کپی رایت های تصاویر را تحت لایسنس رویالتی-فری و با قیمتی ناچیز ارائه می داد. به عبارت دیگر، شاتر استوک یک عرضه کننده تصاویر آرشیوی محدود بود. در شاتر استوک در ابتدا چیزی در حدود صد هزار تصویر اورجینال را ارائه می داد اما خیلی زود، راه را برای سایر عکاسانی که مایل بودند در این پلتفرم تصاویر خود را عرضه کنند، باز کرد.

در همین دوران بود که یک شرکت مشابه با نام آی استوک iStock نیز به شیوه ای مشابه در زمینه عرضه تصاویر آرشیوی فعالیت داشت. با این حال، شاتر استوک توانست با ابتکار در زمینه شیوه فروش، از سایر رقبای خود سبقت بگیرد و آن چیزی نبود جز : ارائه اشتراک برای استفاده از تصاویر آرشیو شده.

شاتر استوک به کاربران خود اجازه داد تا با صرف یک هزینه محدود در ماه، تعداد مشخصی از تصاویر آرشیو شده را در هر روز دانلود کنند. این شیوه از فروش یک موفقیت بزرگ بود و سبب شد تا سایر وب سایت های مشابه نیز در زمان کوتاهی، شیوه مشابهی از فروش محصولات را ارائه کنند.

با توجه به مهارت ها و دانش اولیه مؤسس شاتر استوک، این مجموعه همواره تلاش کرده است تا محتوای متنوع و سازگار با بهترین و جدیدترین تکنولوژی ها را ارائه دهد. شاتر استوک یکی از بزرگترین مجموعه های تصاویر آرشیوی را بر پایه استراتژی MicroStock برپا کرده است. این محموعه امروزه بیش از 400 میلیون تصویر را در خود جای داده است و هر هفته به طور متوسط چند صد هزار فایل جدید در این پلتفرم بارگذاری می شود.

تمامی محتوای بارگذاری شده بر اساس استاندارد های تکنیکی بررسی می شوند و بر همین اساس است که شاتر استوک می تواند مجموعه متنوع و گستره‌ای از تصاویر با کیفیت را برای استفاده در پروژه های مختلف ارائه کند. تمامی این تصویر تحت لایسنس رویالتی-فری عرضه می شوند.

از آنجایی که شاتر استوک دائما بر روی ارتقای زیرساخت ها و تکنولوژی های مورد استفاده خود سرمایه گذاری می کند، وب سایت این مجموعه به عنوان یکی از نمونه های محبوب و کاربرد پسند در جهان شناخته می شود.

برخی از جدیدترین امکانات شاتر استوک شامل پلتفرم مخصوص و اپلیکیشن های مختلف برای موبایل، ویرایشگرهای مجانی و آنلاین برای محتواهای تصویری، یک موتور جستجوی بسیار پیشرفته برای تصاویر و یک ابزار توصیه کننده محتوا بر اساس المان های جستجو شده می باشد. بسیاری از این ابزارها بر اساس تکنولوژی بینایی رایانه ای (Computer Vision) طراحی و ساخته شده اند.

 

هزینه اشتراک شاتر استوک :

استفاده از خدمات شاتر استوک نیاز به تهیه بسته اشتراکی دارد؛ اما در مجموع هزینه های خرید اکانت شاتراستوک و استفاده از خدمات این مجموعه بسیار کم و مقرون بصرفه است.
اگر به دنبال خرید تعداد محدودی عکس هستید، می توانید از سیستم خرید بسته های عکس استفاده کنید: در این سیستم شما یک بسته حاوی تعداد محدود و مشخصی اجازه دانلود را خریداری می کند. سپس می توانید با کمک این بسته، تصاویری که می خواهید را دانلود کنید. البته این بسته ها برای کاربرانی مناسب هست که بصورت محدود و موردی نیاز به خرید تصویر از شاتر استوک دارند.
با این حال می توانید با خرید اشتراک ماهیانه شاتر استوک قیمت تمام شده تصاویر را بسیار کم کنید. شما می توانید با انتخاب اشتراک محدود ماهانه (بدون محدودیت در تعداد دانلود های روزانه) صدها تصویر را در طول ماه دانلود کنید. اگر اشتراک سالانه را انتخاب کنید، می توانید از تخفیف های خوبی نیز بهره مند شوید. با انتخاب اشتراک ماهانه، شما می توانید قیمت تمام شده تصاویر را تا 0.26 دلار کاهش دهید.
البته شما لازم نیست که هزینه بالایی برای استفاده از تصاویر و وکتورهای شاتراستوک بپردازید. عکس مارکت با قیمتی بسیار مناسب و ارزان بصورت مستقیم برای خرید عکس از شاتر استوک در خدمت شماست.

 

شاتر استوک چگونه کار می کند؟

شاتر استوک به عکاسان و طراحان گرافیک برای اشتراک گذاری و فروش تصاویر لیسانس رویالتی-فری (RF) را ارائه می کند. شما می توانید با هدف های مختلفی از این تصاویر استفاده کنید و در عین حال هزینه قابل قبولی را بابت این خدمات پرداخت نمایید.

رویالتی – فری به این معناست که به ازای استفاده دوباره یا چندباره از یک تصویر با اهداف دیگر، شما مجبور به پرداخت هیچ هزینه اضافی نیستید. شما تنها یک بار هزینه مربوط به تصویر دلخواه خود را پرداخت می کنید و لایسنس آن را دریافت می‌کنید. پس از آن، استفاده از تصویر بلامانع است.

ممکن است با خود فکر کنید که خدمات  شاتر استوک شامل کپی رایت نمی‌شوند. این فرض درست نیست؛ چرا که تصاویری که در آرشیو این مجموعه قرار دارند به صورت رایگان عرضه نمی شوند؛ شما باید برای استفاده از آنها (در واقع خرید حق کپی رایت آنها) مبلغی را پرداخت کنید. با این حال، این مبلغ تنها یک بار پرداخت می شود و شما مجبور نیستید برای استفاده چندباره از تصویر، مجدد پولی بپردازید.

لایسنس استاندارد شاتر استوک به شما این اجازه را می دهد تا از تصاویر مد نظرتان برای اهداف تبلیغاتی، بازاریابی و شخصی استفاده کنید. با این حال، لایسنس استاندارد شاتراستوک محدودیت هایی دارد که قابل تغییر نمی باشند.

برای کسب اطلاع بیشتر حتماً بخش قوانین لایسنس شاتر استوک را مطالعه کنید :

 

به عنوان مثال به شما اجازه نمی دهد تصاویر را برای فروش و دانلود رایگان بازنشر کنید و همچنین چاپ و یا بازتولید دیجیتالی تصاویر بیش از پانصد هزار نسخه با لایسنس استاندارد امکان پذیر نیست. این محدودیت در شرایطی لایسنس Extended License را تهیه کرده باشید می توانید تعداد نسخه های چاپی مجاز را افزایش دهید و یا می توانید تصاویر را با قیمتی دلخواه و بالاتر به فروش برسانید.

عکس مارکت برای ارائه خدمات خود از بصورت قانونی اقدام به تهیه Extended License نموده و تصاویر را صرفاً با لایسنس استاندارد به مخاطبین خود ارائه می کند و مسئولیت استفاده از تصاویر خریداری شده کاملاً بر عهده مشتری و استفاده کننده نهایی از آن می باشد.

 

چرا شاتر استوک؟

شاتراستوک پیشنهاد های مقرون به صرفه و جذابی را برای همه کاربران خود ارائه می دهد.

اگر تنها به دنبال تهیه چند عدد تصویر هستید و یا اینکه می خواهید کیفیت و نوع خدمات شاتر استوک را پیش از تهیه اشتراک ماهانه یا سالانه آن بسنجید، می توانید با خرید بسته های محدود تصویر از این سرویس استفاده کنید. اگر به دنبال دانلود چندین عکس هستید و می خواهید قیمت تمام شده تصاویر را تا حد 0.26 دلار کاهش دهید، اشتراک ماهانه یا سالانه شاتر استوک می تواند بهترین انتخاب باشد. فراموش نکنید که علاوه بر تصاویر (عکس و طرح گرافیکی وکتور) در این وب سایت شما امکان خرید ویدیوها، تصاویر گرافیکی و فایل های صوتی را نیز خواهید داشت.

بیش از 405 میلیون تصویر در شاتر استوک وجود دارد و شما می توانید برای هر قالب، موضوع یا سبکی، تصاویر ایده آل خود را پیدا کنید. علاوه بر آن، پیدا کردن تصاویر با کمک ابزار جستجوی پیشرفته‌ ای که برای محتواهای تصویری ارائه می کند، کار را بسیار سریع و آسان نموده است.

شاتر استوک یکی از بزرگ ترین، پیشرو ترین و محبوب‌ ترین وب سایت اشتراک گذاری و فروش تصاویر آرشیوی است که بواسطه ارائه خدمات با کیفیت و ارزان قیمت و نیز تنوع بسیار گسترده در آرشیو خود، در بین مخاطبین جهان مشهور است.

 

خرید و دانلود تصاویر شاتر استوک (عکس ها و طرح های گرافیکی وکتور) با لایسنس استاندارد

shutterstock.com : IMAGES (Photos, Vectors & Illustrations) STANDARD IMAGE LICENSE
از 7،000 تا 8،500 تومان