طراحی روشی برای انتقال یک پیام بصری به مشتریان بالقوه می باشد. طراحی حالتی از بیان است که به طور ضمنی یا به طور واضح بیان شده باشد. معرفی نام تجاری نشان دهنده جایگاه و فعالیت های شما می باشد. یک طراحی خلاقانه باعث افزایش جذابیت معرفی نام تجاری شما می شود و در انتقال یک پیام قوی، شفاف و استوار به شما کمک می کند.

برای معرفی داستان نام تجاری خود لازم است که از شخصیت پردازی قوی استفاده شود. برای اینکه مشتری ها بتوانند با برند تجاری شما یک ارتباط شخصی برقرار کنند، داستان معرفی شرکت شما باید به گونه ای خلاقانه و واقعی باشد که منجر به خلق تجربه ای شود تا با مشتری ها هم صدا شود. برای کسب بهترین نتایج در کسب و کار خود، همزمان باید برندینگ و طراحی گرافیک را باهم مدنظر قرار داد.

ارائه نظرات و بیان حقایق در تمام زمینه ها، از صنعت سرگرمی گرفته تا مجله های علمی، به کمک گرافیک و طراحی اطلاعات بهتر صورت می پذیرد. یک طرح گرافیکی خلاقانه به فروش یک محصول یا ایده بسیار کمک می کند.

روش های معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه عبارتند از:

  1. طراحی ارتباطات بصری

طراحی ارتباطات بصری به معنی انتقال ایده ها و اطلاعات به شیوه ای که قابل دیدن باشد، تعریف می شود. طراحی ارتباطات بصری شامل علایم، تایپوگرافی، طراحی گرافیکی خلاقانه، انیمیشن، طراحی صنعتی و غیره می شود. تحقیقات اخیر در این زمینه بر قابلیت استفاده گرافیکی و طراحی وب متمرکز شده است.

 

معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه

معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه

یک طراح گرافیک در کارهای حرفه ای خود از شیوه های مختلف ارتباط بصری استفاده می کند. ارائه بصری وب سایت برای کاربران به منظور درک ارتباطات بسیار مهم است. کمک های بصری اغلب برای ارتقاء ارائه با استفاده از مدل ها، نمودارها، نقشه ها و غیره استفاده می شوند.

  1. طراحی لوگو

لوگو به عنوان نهادی بصری برای شناساندن یک شرکت یا سازمان شناخته می شود. طراحی یک لوگوی خوب اغلب به ارتباط تیم بازاریابی و تبلیغات با استودیو طراحی گرافیک نیاز دارد. طراحی لوگو و ترکیب آنها در یک سیستم هویت بصری یکی از سخت ترین و مهم ترین بخش های طراحی گرافیک خلاقانه به حساب می‌آید. رنگ لوگو یک عنصر اصلی در تمایز و تشخیص نام تجاری می باشد.

طراحی عالی لوگو به ترکیب پیچیده ای از مهارت های طراحی، تئوری خلاقانه و برنامه های ماهرانه نیاز دارد. بسیاری از طراحی های لوگو به دلیل طراحی متفاوت آنها به طور خاص شناخته شده می باشند.

معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه

معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه

  1. تئوری رنگ

مطالعه نحوه تأثیر رنگ ها روی حال افراد و تأثیر آنها روی یک طرح به عنوان تئوری رنگ شناخته می شود. رنگ ها به طور قابل توجهی هرگونه خدمات طراحی گرافیک را تحت تأثیر قرار می دهند؛ زیرا باعث ایجاد درک و احساس در بیننده می شوند. تئوری رنگ برای کشف بهترین انواع رنگ برای کار در نمونه های مختلف طراحی به کار برده می شود. برای مثال، انتخاب رنگ قرمز و زرد برای تبلیغ یک مجله که نیاز به برانگیختن انرژی دارد و یا انتخاب یک رنگ پاستلی برای یک وب سایت که به حس ملایم تری نیاز داشته باشد، در طراحی خلاقانه بسیار مهم است.

معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه

معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه

  1. طراحی گرافیک حرکت یا موشن گرافیک

موشن گرافیک زیرمجموعه ای از طراحی گرافیک است که در تولید ویدیو به کار می رود. به عنوان یک طراح موشن، لازم است تا به عناصر دو بعدی حرکت دهید و زندگی بخشید. شناخت ابتدایی اصول انیمیشن در ایجاد طرح هایی عالی به شما کمک می کند. لوگو سه بعدی رایج ترین نمونه کاربرد گرافیک موشن می باشد.

طراحان گرافیک موشن از تایپوگرافی برای حرکت دادن به تصاویر و از نیروی محرکه گرافیک موشن استفاده می کنند. به عنوان یک طراح موشن لازم است تا شناخت خوبی از تئوری رنگ داشته باشید و برای انتخاب رنگ ها بسیار دقت کنید زیرا رنگ ها باعث برانگیخته شدن احساسات و حالت های مختلف در مخاطب می شوند.

معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه

معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه

  1. تایپوگرافی

تایپوگرافی در طراحی خلاقانه به عنوان سبک و ظاهر مواد چاپی و یا به سادگی به عنوان هنر کار با متن برای خوانا و جذاب شدن زبان نوشتاری هنگام نمایش، تعریف می شود. تایپوگرافی در هرجا که نگاه می اندازیم، روی جلد کتاب ها، روی وب سایت ها و حتی در زندگی روزمره در علایم موجود در خیابان ها، استیکر محصولات و غیره، دیده می شود. برای شناخت بهتر تایپوگرافی لازم است تا با انواع متداول و رایج فونت ها آشنایی داشته باشید.

فونت های Serif اغلب به بخش اصلی حروف متصل می شوند و ظاهری کلاسیک به آنها می دهند. بنابراین، این نوع فونت گزینه ای عالی برای پروژه های سنتی مانند مجله ها و روزنامه ها شناخته می شود. فونت های Sans serif بسیار مدرن تر و خوانا تر از فونت های serif هستند. این سبک فونت روی صفحه کامپیوتر و گوشی های هوشمند و تبلت ها آسان تر خوانده می شود.

معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه

معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه

  1. کادربندی و ترکیب

کادربندی و ترکیب بندی پایه و اساس طراحی گرافیک است. کادربندی و ترکیب به کار شما ساختار می دهد و هدایت آن را آسان تر می کند. در طراحی گرافیک، طراحی وب سایت و سایر طراحی ها، نه تنها متن بلکه ترکیب بندی نیز در قسمت های مختلف، از حاشیه گرفته تا محتوی، از اهمیت زیادی برخوردار است.

معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه

معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه

  1. تصاویر

استفاده از تصاویر به عنوان طراحی خلاقانه چیزی فراتر از تزیین می باشند. آنها با بیان داستان نام تجاری باعث جلب توجه بیننده می شوند. تصاویر بسیار جذاب می توانند در برقراری ارتباط با مخاطب به شما کمک کنند و قبل از اینکه مخاطب حتی یک کلمه را بخواند، یک تاًثیر قوی در او ایجاد کند. لازم نیست حتماً یک هنرمند باشید تا بتوانید از تصاویر در کارهای خود استفاده کنید. تنها به کمی خلاقیت و ذوق نیاز دارید.

از تصاویری که فاقد محتوی می باشند اجتناب کنید؛ به جای آنها از تصاویری که با کار شما مرتبط است به شیوه ای بازگوپذیر استفاده کنید. از تصاویر با کیفیت استفاده کنید زیرا بیننده ها بیشتر جذب تصاویر باکیفیتی که واضح و شفاف هستند، می شوند. تصاویر مات و بی کیفیت تأثیر منفی از برند تجاری شما در ذهن مخاطب ایجاد می کنند.

معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه

معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه

  1. اصول طراحی

اصول طراحی پایه و اساس هرگونه رسانه بصری، از هنرهای زیبا گرفته تا طراحی مدرن وب سایت، را شامل می شود. حتی کوچکترین جزییات مانند فونت ها که بیشترین بخش ترکیب بندی را دربرمیگیرند و یا عناصر ابتدایی و اصلی مانند خطوط، اشکال، فرم ها، بافت و هماهنگی و توازن، روایت و معرفی نام تجاری را بسیار ساده تر، شفاف تر و جذاب تر می کنند.

خطوط از طریق تقسیم بندی و سازماندهی محتوی، روی معرفی و روایت نام تجاری متمرکز می شوند و یا حتی باعث هدایت چشمان بیننده می شوند. اشکال شامل دایره، مثلث، مربع و سایر اشکال هندسی و ارگانیک می شود. آنها به دلیل شناساندن تصاویر، بخش های حیاتی ارتباط بصری ایده ها محسوب می شوند.

معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه

معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه

  1. استفاده از کلمات و عبارات فریبنده و جذاب

این یکی از جذاب ترین و تأثیرگذارترین بخش های طراحی خلاقانه می باشد و درنتیجه روایت و معرفی برند تجاری را بسیار کامل تر می کند. انتخاب مناسب و شایسته کلمات و عبارات می تواند باعث ایجاد تأثیری ماندگار روی مخاطب شود؛ زیرا مخاطبین برای آشنایی بیشتر با کسب و کار شما علاقه مند می شوند.

معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه

معرفی نام تجاری با استفاده از طراحی خلاقانه

  1. نویگیشن خوب و مناسب وب سایت

سیستم نویگیشن مانند نقشه ی یک جاده است که دسترسی به تمام قسمت ها و اطلاعات مختلف موجود در طراحی وب سایت را فراهم می کند. اگر برند تجاری شما دارای یک سیستم نویگیشن ساده و شفاف باشد، بازدیدکننده های وب سایت تجربه خوبی خواهند داشت و درنتیجه منجر به موفقیت کسب و کار شما می شود. نویگیشن مشخص، واضح و منطقی باعث افزایش سرعت جستجوی بازدیدکننده های وب سایت می شود و در نهایت آنها را به مشتریان دائمی تبدیل می کند.

نتیجه گیری

برندینگ در واقع آن تصویری است که از شرکت، محصولات و خدمات شما در ذهن افراد وجود دارد. هویت بصری چگونگی به نظر رسیدن نام تجاری شما، از لوگو تا انتخاب رنگ ها و غیره، را شامل می شود. طراحی گرافیک خلاقانه تنها یک ابزار بازاریابی نمی باشد؛ بلکه راهی برای ایجاد تصویری شفاف از برند تجاری شما برای مشتریان محسوب می شود.

 

منبع: designhill.com

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *